Jullov

Härliga jullov så skönt, tänk om man ändå var ledig själv, fast man märker själv att man räknar ner, man går liksom på halvfart. Vad händer idag, jo fröken berättade om händelsen när jesus kom till världen, och då snöade det så vackert ute, barnen blev förstås glada över det.det har snöat hela dagen så det är  bara att hoppas att det stannar kvar nu, för vist var det så att det inte skulle bli någon snö, här nere, men metrologerna har haft fel innan, så man kan aldrig veta.

I kyrkan var det stämningfullt, började med att vi blev hälsat välkommen till kyrkan och självklart får vi låna den, det var absolut inget om gud ord eller något dit åt, jag tycker väl personligen att det hade inte gjort något alls, men men dte är väl så, Det är fritt med religioner i Sverigen men det är jo frågan. ????? för att återgå var det genmnesam sång efter det var tvoerna som sjöng tre sånger var de teknade till en, efter det var det treor, sen till sist förskole klass, det var jätte fint och alla var så duktiga så.
Rekrot var framme innan  och berömde de tvoer dels för att de teknade och deras fina fina luciatåg, då blev man rörd.

En annan känslig sak var att en av flickorna ska flytta till dalerna jag önskar henne all lycka där uppe, kommer att sakna henne. tänker på dig.

Om jag bara hade timmar att tag ut så hade jag gjort detta, vill vara ledig nu, är så trött på att jobba nu så det ska bli skönt att vara ledig i några dagarm för jag ska jo jobba nästa vecka, suck, fast det blir nog bra.

en sak till har fått min nya spis idag riktigt skönt måste jag få säga, även en fläkt.

Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0