Underbar Helg.

Började vår resa efter det att jag har jobbat klart. Ca 15.00 från mitt. Vi stannde till några gånger på vägen för att sträcka på benen, toabesök, ett stop var utanför Borås, där kom jag på att jag ingen tändera hade fått med mig. Min kära särbo gick in och skulle köpa en på ett litet mysigt ställe, de hade ingen så jag fcik låna av en gäst, det var snällt. Ni som röker vet hur det är att glömma en tändare hemma, blir man fruserat ja verlkligen. Efter den pausen fortsatte vår resa vi närmarede oss Göteborg skulle genom där, jesus vilken trafik, det tog 45 min. att komma till Kungälv fast vi körde på morotvägen.

När vi väl hade passerat Göteborg letade vi efter ett stäle att äta mat, hittade bara MC Burger king etc. men vi ville ha riktig mat. Körde in i ljungkille där hittade vi en Pizzeria som även hade avlig mat. JAg tog en torsk med skagen sås och kokt potatis, min hjärtevän tog fläsknouisette stekt potatis bearnäise sås. Min mat var jätte god, det sa min hjärte vän att även hans var. Tyckte att hans bea sås var salt.
Eefter den pausen fortsatte vår resa stannde till några gånger för att gå på toa och så.
Äntligen kom vi då till Norska gränsen, dör finns det betalatationenr vi fcik tag en manuell så att man kunne betala i svenska pengar. Efter att ha kört i ca 30 minuter, var det dags för en igen, då hittade vi inte en amuelle, och det var bara Norska kr som räknade det, var gk'jorde min vän han slängde i svenska trodde det skulle gå, fast man bara hörde hur pengarna raslade i maskinen, och inte blev det grönt heller.  Vi fcik backa bilen och hittarde då en manuelle, fcik betala igen med Svenska pengar.
En timme efter detta var vo'i framme i Nessodden hos hans Dottter svärsom och barbabrn.. Det var skönt att komma fram var så jätte trötta vi tog en kopp kaffe och paratade lite sen var det dags för sängen..
Lördag!
Min väns barn barn skulle träna fotboll vill så klart att morfar skulle med, de åkte ditt jag var kvar hemme i deras hus, så länge gjorde mig klar för en dag i Oslo och Holmen kollen. för att komma ditt tar man bussen till båten som tar en till oslo, det var blilligare at tag bussen än att köra bilen ditt, Framme i Oslo letade vi upp en speciell leksalsaffär, barnbarn skulle köpa fotbollskort, han kunne köpa 5 eller 6 pakett, han blev glad för alla.  Efter det tog vi tunnelbanan in till Holmen kollen för att titta på den nya back hopps backen, Så stor den är, jesus då.  Vi gcim, runt och kollade på skidbaana skid skytter den gamla hoppbacken, sen gcik vi runt gick väl 5. 6 km batra rundan samt allt annat, det var fint de håller på att ändra en del där, så det ska bli roligt att titta på tv när man har varit där. Vi tog tåget igen in till Oslo. där gcik vi ocg strossade, var inne på statioen och ått från Indisk takeaway, det var gott, var orolig för att det var starkt men det var det inte.  Fram på kvällen åkte vi hem, där sat vi bara myste åt kvällsmat varma mackor. sen sängen. Måste bara säga vilken skön känsla det är att sova där man sover så jätte bra vaknar pigg och allert ingen värk, gud vilken känsla det är..
Boendet!
Det huset de bor i var en lite stuga från början, då var det ett rum litet kök toa, Nu mera har de byggt till så det är3 sov rumm vardags rmmet kök och ett badrum. en jätte stor ute plats då menar jag stor. De har planer på att bygga till yterligare köket ska bli större, det behövs, sen ska de under huset bygga tre extra rum, som baln annat ska vara en biosalong för max 10mpersoner, som de såklart ska ha privat, de andra två rummen kommer jag inte ihåg vad det skulle vara. Huset liggen inprängt i en klippa det är jätte stort redan och med det nya kommer det att bli ca 100 kvm större. Hoppas att jag får se det nya. Det mesta gör han själv han är duktig på det mesta. Han är jätte god och snäll killa tar god han om hennes son. Hon har fått dete jätte bra.
Söndag!
Vi åt fruksot gjorde oss klara, sen körde vu runt Nesodden och kollade lite stannade till på en del ställen. Efter den rundan åkte vi hem tog lite kaffe, sen åkte vi gen den här gången till en grusbana var de skulle köra med sina radiostyrda bilar det var skoj att titta på vilken fart, den ena kom upp i en hastigt'het av 70 km, men han sk bytta batteri sen kan han köra den 120km. finns bilder på dom men det får komma när jag kommer hem.
efter det åkte vi hem kokade kaffe som vi kunne ha med oss på vägen. vi började vår hemresa 14.30 var hemma 20.30. var en del stopp på vägen hemm med stannnase till i Bollebygd och åt, det hette smakfullt det var det med, tog bara stekt potatis ägg och bacon, jätte gott.
Har haft en underbar helg i Norge.
Hemma var det då dags att packa inför min resa till bästa alskade gumman, gud var man har saknat henne.
Måndag!
Steg upp klockan 5.30 för att göra mig klar till min nya resa vi åkte vid 8 tiden till Älmhultt där tog jag bussen hitt. Min goa vän var inte hemma när jag kom, så jag gcik till en av deras vänner, där fcik jag kaffe och nybakat, tack snälla du för kaffet och bullarna det var jätte gott. Min gumman kom ditt när hon var klar, satt där en stind sedan fcik vi hem till henne, . Vi para te gjorde mat det blev sill och potatis det var goot i gott gott., Efter maten blev man så trött så jag gcik och vilade Det var den första vilan på flera dagar så den var behövlig. sen åt vi kvällsmat pratad en del tittade på tv, kollade klart facebook, samt spelade lite spel..
Har sovit jätte bra fram till 5.30 då behönde jag gå på toa hade jätte ont i benet så jag fcik tag en tab.Sen sov jag till ca kl 9.00 Frukost kaffe sen bloggande, i eftermisddag kommer min goa kille syster och man, det ska blir trevligt att träffa dom igen. Tycker om alla hennes vänner de är så trevliga ocj jordnära personer.
Nu slut för den här gången ska hjölpa min gumma med potatisen tror jag, det blir fläsk med lök sås idag, det ser vi fram ott.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0