Mobil

Tja!
Dagen började rätt bra Gick upp vid åtta tiden, satt vid datan väntade på mitt kaffe, åh det var gott det där försrsta kaffet på morognen helt stilla. Gillar den tiden när man får vara för sig själv.

Det  var min tur att göra mat vi hade redan bestämt att det skulle bli kålpudding som vi bara älskar, tror nästan att det blir min nya favoritt mat. Det blev jätte gott, som vanligt om man får skryta klart jag får.

Efter maten gick jag in för att umgås med min käraste innan han skulle hem, vad upp täcker jag då, min mobil är helt död, och inte är det batteriet som var tomt för det hade jag laddat innan. men det gick inte att få igång den, innan i veckan gick det inte att komma in på nätet, Men när Fiia testade det idag gick det, men sen vet i sjutton vad som hände, den var död helt död. Satte den på laddning, men tyvär hjalp inte det. Finns nog Garanti kvar men eftersom jag fcik den av mina barn i julklapp är jo frågan finns den kvar, Skrev till fia via datan att det var som det var med mobil, hon sa att jag kunne komma till henne, men det blev inte så, Får åka till henne i morogn, men inte tro jag att hon får igång den. Nu har jag en gammal gammal mobil, får hoppas att den håller, men jag har lite problem nu när man har vant sig vid tuch, samt att displayn är så liten.

Min älskling åkte hem jag vilade en stund, efter det var det medningen att jag skulle diska men det blev tv och datan i stället, och inte var den bättre den laggade hela tiden, så detta är det sista jag gör idag sen blir det god bye.

MMen vad händer sen jo det digitala nätet funkar inte på min tv, ljudet finns men ingen bild, tetsade utan det digitala och då var e bild, orkar inte att fixa det nu. får blir morgon dagen bekymmer.

Det som jag önskar mest av allt just nu är att min lilla tös hittar garantin så jag kan få en ny mobil. Ha dejag haft mer pengar hade jag minsan köppt en annan, finns lite dröm mobiler man vill ha. Tänkye precis ni tror nog att jag är slarvig med mobilen men ack nej den är vårdat, ingen kyla eller vatten på den inte.


Ha det gott
Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0