Ny vecka

Tänk så fort tiden går vi är redan i vecka39, 13 v3ckor till jul mindre än 3 månader. tänk om man ändå kunne börja att planera lite nu, men nej det är det sista man gör. inget Jul snack nu det får räcka för den här gången.

Vi hade symöte igår, det brukar vi att ha vi är tre som håller på var 4 från början, men en har hoppat av av olika anledningar.  Vi har känt varandra länge, den ena av dom och jag har känt varandra sen vi bodde nästan grannar, innan våre barn föddes, hennes minsta. min flicka fyller 27, så ni ser jesus så fort tiden går. den andra och jag har känt varandra ca 20 år, sen var barnen började skolan.

Vi borde ha en del gemensamt men om sanningen ska fram så vet de inte mycket om mig och tvärt om med, vi träffas typ inte mellan sy möte, och då är det ingen som undrar hur det är.

En av dom var verkligen lite dovn igår,hon sa att det var så många som sa att om du flytter hitt då kan vi träffas mer, hon känner sig ensam och så, kan jag förstå men jag sa det till henne att hon inte var ensam om det heller utan att jag också sitter ensam för det mesta, men hon bara du har jo dina barn, viserligen men vi sitter i varsitt rum har inget gemensamt alls, inte ofta. Så jag känner mig vist ensam i lilla stora världen.

Tänker ofta tillbaka hur var det då, men jag har nog aldrig haft ett överflöd av vänner några enstaka, Så vist har jag tid. Det märkliga av är att de personer som har betytt en del för mig har flyttet här ifrån kan undrar varför det ska vara så,  en del av dom har man fortfande kontakt med mellan värven och träffas fast dte går ett tag mellan gångerna, tyvär.
En del träffas man inte alls.konstigt livet kan bli, hmm det kanske är något man får berätta om från början tål att tänkas på.

 Återgå till sy mötet håller på med mormors rutor den här gången, det äör smiidigt att göra, den här gången ska det nog bli ett täcke vi får se, bild kommer vid ett senare tillfälle.

Ha en bra dag alla ni som läser,
kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0