Lördag

Godmorgon!
Uppe med tuppen idag kunde inte sova, så nu får jag snart börja göra lite nytta, städa, hmm roligt nja inte så värst, men det blir fint sen. 
Idag kommer mitt hjärta hitt han har bil med sig därför kommer han först idag. Innan han har kommit ska det vara klart med det jag ska göra, sen ka jag slappa. Gott det. Han skickade ett sms till mig och frågade om vi skulle tag citycross i morgon, men vi har bestämt Ullared, så så få det bli. Har inte köpt  en enda julklapp. Känner mig stressat inom sig, fast jag vet det är onödigt, kanske därför jag inte kan sova. Möjligt, 
 
Igår gjorde jag stekt sill i ettika grott samt la en annan sill på lagring, den ska ligga där två dagar innan man kan göra nästa inläggning, den brukar att vara uppskattat och jätte god. Tog fram färsen igår så idag ska det rullas köttbullar. Nästan tre kilo färs hmm blir det mycket tros. 
 
Jag har set fram mot julen jag älskar julen men nu känns det bara som att vadå, en helt vanlig dag, minstingen och hennes familj kommer inte, mellabarnet har inga pengar, fast det viktigaste är att han kommer. Jag känner med det där med pengar, grr. Man vill ha mycket av den varan, men det blir tufft. Många klappar som ska köpas. Hur Sorsele så blir det jul ändå.... 
 
Men vist är det märkligt att den spanske behöver det mest är den so inte har råd, tänker nu på andra människor som kommer att njuta av sin ledighet med en evt, resa till ett varmt land för att vila upp sig, Det behöver jag för hösten varit tuff, mycke sjuk och värk, svårt att tro att våren blir bättre men jag hoppas jo verkligen på att det blir så. Måste tag tag i mig själv nu, inte tänka på andra före mig själv, nej varför ska jag göra detta. Ingen som tänker extra på mig inte mer än mina närmaste. Men lugn Pia nu tar du de närmaste dagarna njuter för där får du umgås med trevliga människor som trivs i din närvaro.
 
Efter nyår ska jag åka till min älskade gumma oj var jag ville att du skulle bo här, hade varit skönt att ha dig här, men läget är som  de är. Hoppas att ni får en bra jul,  sen ses vi snart, hurra hurra, ser fram mot detta. 
ÄHa en bra dag alla nu ska jag gråa lite nytta.
puss kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0