Doktorn

Tja Tja.
Först får jag allt berätta lit om söndagen, som jag sagt innan kom min pojk hem, Hansa och flickorna kom hit med på fika för vist ville de traffa han innan han åkte. Ska säga det känns jätte kontigt innan kunne det tag flera veckor innan man såg han här hemma, men nu känns det som det är en evighet till nsäta gång. hoppas att allt går bra med han och att dte är en bra praktik han ska göra i Zambia..


Var hos doktorn tänkte måste jo kolla upp mitt knä så det inte var något alvarligt med dett, Fick en tid till kl 1000, väckte Cissi så hon fcik minsan följa med mig, de gjorde hon var rätt för att jag skulle halka omkul, igen . Hos doktorn fcik jag komma in med en gång han frågade vad jag gjort jag berättade. han tyckte att det var bäst att kolla upp det, så jag skulle få sjuktaxi, väntade på den i1, 30 minuter. inte klokt altså. framme i Gislaved gcik det snabbt på röntgen de tog ett kort när jag stod på en pall med det ena benet, samt när jag låg ner från alla håll, sen var dte klart, jaha vad hände nu, jag fcik vänta igen på taxi, fast denna gången bara ca 1 timme,  väl framme hos doktorn så hade han middags stängt fcik då vänta 10 minuter, men det var skönt att stå ute, komin han sa att jag skulle till sjukgymnast gick till henne fcik lite övningar som jag ska göra. vill jo inte ha en propp. fcik låna en krycka så jag kan avlasta mig lite. men gud så jobbigt det är, och då är dte bara en.

En kollega gcik förbi mig utan att hälsa, men hon visste nog inte att dte var jag. såg väl ut som en gammal tant. Cissi skulle möta mig hon tyckte med att det såg ut så, hmm blir man glad, jaja vi skrattade åt det hela.

En av mina kompisar vars pappa har fått canser tänker på henne måste vara jobbigt trotts att han är till åren, de vaggar över han men han vill inte att barnbarn ska komma hem, de ska minnas han som han var innan, klok inställning.  Hoppas det kommer gå bra. en annan kompis frågade henne om symöte men hon ville att vi kör som vanligt på fredag, det är hos mog, kan vara skönt för henne att få ett break i det vanliga som hon har annars.

Tänke på min kära gumma och hennes pojkvän glad att hon verkar ha fått en bra kompis, som tar ut henne på olika  saker bra det.
Saknar henne mycket. snart snart vill jag till henne men nu får det vänta, hade man haft någon som kunne köra då kunne man ha gjort det i några dagar nu när jag ändå är hemma, för som det känns nu, måste jag vara hemma hela veckan.

Ha det gott alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0