Lördag

God morgon alla bloggare.

Lördagen gcik rätt ok, mitt hjärta gjorde mat, Gör han rätt ofta när han är här, Igår testade vi ett recept som var i vårt reklam blad för ica, Det var hel kyckling med rotfrukter samt lite annat i ugnen, det var gott, kan skriva receptet lite senare, tog tyvär ingen bild på det, hann inte med detta.

Själv höll jag på med mitt fotoalbum till sonen, Det tar sin lilla tid att göra det fint, men det blir nog klart någongång, sen ska jag göra två till.

Året stora händelse börjadde igår, Melodifestival, Programledera Ginna Sarah, Helena gjorde ett suverent jobb, bästa programlederna på länge, tro det är första året som jag inte har något att klaga på när det gäller programlederna, de andra året har det alltid varit minst en.

Själva startfältet var väl inte så där starkt så när man tittade på namnen som var det lätt att tro vilka som gcik videra, men nej då det blev inte alls så.

Lite om de olika bidragen, vad jag tycker.
1: Shan banan. sta banan:,  Glad låt, lite tjatig många barn favorit, blir en plåga på Radio, personligt tyckte jag inte den skulle gå videra.
2. Abalone DOTS : på väg,   En låt som säkert blir bra med tiden, en spelade banjo, cello, Nyckelharpa, rätt fin lått men ingen hitt.
3. The Moniker: I want to be Chris Isaaak.  Den gillade jag tror det är en lått som växer med tiden, trodde helt klart att den skulle gå till andra röstningen, men icke.
4: Afro dite: The boy cant dance: Vanlig diskolått från deras tid 70 talet, Förvånat att de inte gick videra, blev nog de själva med.
5: Dead by april: Mysteri.. Hårdrock inget för mig fast vissa delar av sången var riktigt bra.
6: Marie Serneholt.  Vanlig slager lått lite förvånat att hon inte gcik videra, trodde jag nog att hon skulle.
7: Thorsten Flink o revolutionsorkestern.  TRor jag dömde den hör låter innan den ens spelade, tror vd eftertanke att den har nog en del att säga, men en sak säkert Torsten kan inte sjunga.
8: Loreen: Euphoria. Gillade hennes dans mycket facienerat av detta, vissa delar av hennes lått super bra, dock ingen av mina favoriter. Kan ha med att göra att jag inte tycker om henne sen innan.

Vilka gik videra.
Globben Loreen: Euphoria. Dead by April:Mysteri.. Loreen trodde jag nog skulle gå videra efter att ha hört henne en gång till, de andra trodda jag nog andra chansen.
Andra chansen: Torsten Flink o Shan banan, Att Torsten gcik videra lite svårt att förstå, men som jag skrev innan har hans text säkert något bra. För inte var det rösten som var bra.. Själv rtrodde jag nog att båder Marie Och afrodite var med bland de som skulle gå videra. men bevisat ännu en gång hur viktigt det är att rösta på sin favoritt.

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0