bakat

Tja Tja!
Så fort tiden går redan en vecka på semstern sanrt en vecka här, på måndag, hmmm, måste åka hem nästa veka då jag ska hjälpa min dotter att flytta, Sen kommer jo hjärtat till mig också på fredagen, vi får se hur det går med allt. 
 
Idag har vi bakat matmuffins LCHF två olika sorter, de blev goda, 

Ingredienser: 
Du behöver:
16 muffinsformar av folie (mazarinformar) eller silikon.
Alternativt en muffinsplåt av teflon.
 

Matmuffins
Basrecept:
8 st Ägg
1 dl Grädde
1 dl Keso eller Kesella
1 dl Riven Ost, gärna smakrik
1 tsk Bakpulver
Salt och Peppar

Exempel på Fyllning:
Fetaost, Oliver, Soltorkade Tomater, Knaperstekt Bacon, Kryddig Korv, Svamp, Purjolök, Skinka, Färska Örter, Kryddor osv osv.

Matmuffinsen går att kombinera i det oändliga. Det är egentligen bara fantasin som sätter gränser! Så prova er fram med olika smaker =) 

Gör så här 
Förbered din fyllning, stek om det behövs, skiva, hacka osv. Blanda ihop äggen, grädden, keso/kesella, riven ost, bakpulver, salt och peppar. Blanda ner din fyllning och eventuell annan krydda om så önskas.

Häll upp i muffinsformar/muffinsplåt och grädda i 25 minuter på 175°C. 
 
Vi gjorde två olika som fyllning i första bacon purjolök championer, oregano, den andar skinka gräslök purjlök fetaoast, det var gott båda två. vi gorde med muffins LCHF 
Vio har det annars bra gumman och jag, haft många roliga stunder tillsammans, känns slönt att vara här, tyvär så blir det en vardag efter detta med. hmm. jaja så är det. veckan jag ska vara hemma hos mig behöver det inte vara för fint väder täbkte göra en del inne, sortera garderoper tillexp. storstäda köksskåp samt annat. Det är jo inte så att man längtar hem. Det hade varit bra och ha gjort det redan, men jag valte att åka hitt direkt, så då får man tag det så.
 
Nu blir det natta här, 
Godnatt sov gott
puss kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0