Helg

                                                     God dagens, vist är det härligt med lite sommarvärme, idag när man är ledig tänkte jag tag mig en kopp kaffe i solen inan den kom upp ordentlig, men solen den visade sig inte idag, Hmm, Nu har den dock kommit men det är 30 gr varmt just där ute som jag tänkte sitta, så det får vara......

Min stora fråga är vad ska man göra med den här dagen, Vi är bjudna till en kompis till oss för hennes kille fyller 50 år, trevligt, samtidgt vill jag till gislaved på Gissledagerna för att se David Lindgren sjunga äevn tomas pettersson ska ditt.  Vi får se, Det är jo marknad där med och karneval, fast den bryr jag mig inte så mycket om, men marknaden hade varit roligt, tro med att dte är tivoli, Kanske jag tar bussen in lite senare så att jag har varit där. 

Min älskling kom igår med, hans resa blev dock väldigt mycket försenat, Tåget från Alvesta gick inte så det blev ersatt med en buss, och den busse skulle komma, när den väl kom så var chaufören tvungen till att tag en rast, han hade kört hela dagen utan rast, så det gjorde då att vi fick kolla efter bussar från Värnamo , det skulle gå en 20,20 men den kunne han inte hinna för det var då bussen skulle åka. sen nästa 21.50, då skulle han vara här framme 23.20, Fy fan så jobbigt, kan jo säga att i det läget hade jag vänt och åkt hem igen. Men han åkte med det, det visade sig att det var en kille som skulle till Forsheda så han fcik åka med han, han frågade även han som skulle hämta om han kunne köra han hitt så det gjorde han, B betalade han 200 kr för det, Det tyckte han var värt det, för han kom till mig innan bussen än hade åkt från Värnamo, så det var snällt sv den kilen att göra det.......

Även min son kom hem igår, han skulle jobba extra idag, HAn bjöd ut M på mat det hade han lovat henne, för att han hade bjudit hennes syster på fika ett par gånger och inte henne.  De gick till Sabinas det var tur det för Robin hade glömt sin plånbok i Värnamo, Där inne satt även Fia och Tony, så Tony fcik lägga uut så länge.....

Jag saknar dig min vän, den här veckan har det känns som det var semester för det var så varmt att jobba, ville verkligen ha varit hos dig, men det är väl snart semester. Då kommer jag,

Nu har den första förhandlingen varit men de har inte kommit fram till något ännu. Jag vet att facket inte gillar läget så de kommer att göra allt för oss som nu är drappat. Tycker att detta är väldigt märkligt, Det var bara vi som tillhör poolen som var kallat till det här mötet, fast det kan gälla all i förvaltningen som tillhör kommunal. HMM mystigt är det.

Under tiden jag har skrivit så har solen försvunnit, så nu återstår det vad det blir för väder..

Glömde att skriva att igår kväll var det fest i en villa längre ner på gatan, FY FAn vilket liv det var där, de spelade jätte högt och tjoade skrek, helt plötsligt hör man att de skriker på varnadra precis här ute, förmodlingen hade det kommit en kille ditt vars flickvän var där borta för man hörde verkligen hur de två skrek mott varandra, det var såklart andra som la sig i med, som var på festren, den här flickan satt senare i en bill hur hon hade kommit in vet jag inte med hon srek till han som körde sen öppnade hon dörren och gcik,  Killen som körde bilen gick även han ut, skrek till de andra att jag kommer tillbaka, han skrek även knulle din mammam och pappa, ( fatter inte att man måste använda de orden) Flickan gcik på gatan bilen körde efter och förbli stannade lite längre fram man såg även tre killar som gcik, Tjejen ropade tillbaka att hon inte skulle komma tillbaka för annars skulle han spöa skiten yr henne, VAd är det här för fasoner, man göra inte så. Tjej i sig var inte så gammal kanske 18, Tror jag vet vem det är och han är tillsammans med en invandra kile, hade jag varit henne så hade jag nog funderat lite på mitt val. Har inget i mott invandrar, men när man börjar att hota med att slå där går min gräns. FY FAN säger jag bara........Hoppas det gcik bra för tjejen tänker på henne....


Ha en bra dag nu ikväll är det melofifestival som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0