Godmorgon

Godmorgon!!!
 
Då var det helg igen, ok jag ska jobba lite senare idag, ska stänga, hmm bätter kunde det vara ganska så tråkigt att stänga en fredag. men så är det..
 
Igår hade vi cafe, det gick väl ganska bra, var många föräldrar som kom, det var jo roligt, barnen var väldigt uppspelta inför detta, De hade bakat själva och var så goda de bullar det hade gjort, fick top betyg, haha.
 
Innan på dagen var det ganska så jobbigt, jag är inte så sträng mott barnen men nu verkar det som jag är detta, har tre som aldrig hör vad man säger och förstör våra samlingar som jag tycker är viktiga, Vi gör inte så mycket vi har upprop, sedan gör vi en lek, men det funkar inte för tre st, Idag ska vi prata om detta, känns jobbigt för mig.
 
Jag har jobbat inom detta i 11år och har aldrig varit med om detta förut, ddet är många tankar om detta, varför är det så. Gör jag något fel. Jag saknar mina andra barn jätte mycket, men på fredag hoppas jag att jag får träffa dom igen. Det ser jag fram mott. Har hört att det är inte så bra där, mer eller mindre kaus,
Det var så att kommunen skulle säga upp en massa folk som inte hade pedagogutbildningen, så nu har det verkligen rört om i grytan, jag som var på ett ställe blev för flyttat till ett annat, så det jobbet jag hade er ersatt med en annan, som i sin tur har jobbat inom barnomsorgen med de små barnen, klart det är stor skillnad för den.. där var jag är nu är det även en från dagis som jobba under dennes uppsägning, fast hon ha fått det bra, tror med att hon trivs gansska så bra. Jag tycker jo då att eftersom mitt jobb inte försvan att jag kunde få fortsätta där uppe, varför sätta mig på ett annat när jag ändå fick fortsätta. Ok jag trivs på jobbet med personlanel, men som jag sa innan har dock aldrig varit med om att barnen är så spralliga, hmm, 
 
Många tankar i mitt liv just nu, många frågar sok jag förmodlingen aldrig får svar på, det gillas inte.. Väntar fortfaande på att bli mormor, en stor händelse för mig, bara längtar så, men ovisheten är så jobbigt, 
 
Nu är det som sagt helg ska inte göra så mycket, ska utnjutja min tid idagh till att städa, göra min ljus bricka s¨jag kan sitta här ikväll och mysa, för det är så kallt i mitt hem, man fryser varje dag, värme ja vist kan man sätta på det men tycker jag får vänta med detta, för då blir det så varmt, finns inget mellanläge, så ikväll blir det värmeljus för hela slanten..
 
En god vän till mig har varit inne och opererat sig, hade en knöll i bröstet, den sägs vara godartat, tänker på dig hela tiden, Må allt gå bra.
 
Sen min absolut bästa vän, har med varit sjuk, hoppas att du har det bättre min vän, hade behövt din närhet och omtanke nu, för mig är du guld värd. puss kram till dig ocg ett guld hjärta för stås..
 
Ha en bra helg alla
puss kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0