Söndag!

godmorgon!
dagarna går fort. Igår hade vi en mysig dag. Var i lite olika affärer, Emelie ville kolla kläder, går nästan aldrig in i den för de har inga kläder till mig, Men de hade vist det så nu kan även jag gå in där och kolla, det känns skönt att veta att man k te behöver åka iväg eller köpa på postorder.  Inte för att jag har råd att köpa så mycket kläder men ändå... Sen var vi inne på sekundhand butiken för C skulle köpa tyriksomfattande hon sedan ska använda för att virka en matta, blir nog bra, hon satt och rev remsar hela kvällen, haha överdrivet så klart men hon gjorde det en stund..
vi var även inne på det lilla fiket alla 50 tal, hur mysigt som helst.. Efter det handlade vi det som behövdes hem sen gick vi hem. Eftermiddag var det bara regn, trist men det behövs med...
Idag vet jag inte vad som händer, första tanken på dagen var vi skulle gå på Cirkus men jag går inte eftersom Emelie är med, skulle jag gå behöver de åka hem tidigare, vi får se om Cissi går, annars får vi se om vi kan låna en bil när de är. Burseryds..
 
idag hoppas jag de blir fint väder så man kan njuta lite, igår på fm var det härligt och vi satt ute en stund, det avar underbart..
Nu är det snart Valborg inte klokt vad tiden går fort, får se hur vi firar det...
något gott får vi ha, tänkte grilla lite, men är lite beroende på vädret....
Min pojk ringde igår sa att han sagt upp sin lägenhet, så 1 augusti ska han vara ute ur den, har även sökt en annan på annan ort, närmare hans jobb, får hoppas att han får den. Kom på när jag pratade med han att det är på min semester som jag har med Bengt, då är vi inte hemma, Vi får se... 
Nu när det är vår snart sommar vill man ha en egen bil så man bara kan åka vart man vill utan att vara beroende av andra, men men. Så är det inte.. Tittade på postkorlotteriet grann yra. Där var det en dam som vann 22 miljoner. Helt sjuk vad ska man med så mycket pengar till, vist kan man blir glad över en sådan stor vinst, men det är lite till at tag i... En annan vinner ca 160kr pr lott, under ett år. Tänk om man kunde vinna lite mer, hade varit kanon. Vad hade man gjort då, levt som alla andra människor gör, utan att behöva snåla, hade jag fått så mycket som denna kvinnan, hade klart mina närmsta även de fått en slant och klart barnbarnen han hade fått mest..
Sen hade min Goa Vän o hennes vän även de fått, Men men varför spekulera i något som aldrig blir...
ikväll blir det Bingolotto igen har jo en lott varje vecka men idag två, vann en ny lott föra veckan. Så håll alla tummarna nu för jag kan vinna lite mer. 
Varit uppe ett tag nu, jobbigt att sova för värk och annat, nu känner man att tröttheten kommer smygande. Lägger mig väl o vilar på soffan, alla andra snarkar så gott. 
Ha en bra dag
puss kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0