Fina dikter om höst

Maria:© ~~~*~~~ Höstmorgon i September ******************** Rönnar i rött med så vackra löv och bären hänger i stora klasar Björkar i gult och orangeskiftningar i brunt Många träd står redan kala dom tappat sina praktfulla löv ~~*~~ Kala knotiga grenar klädda I vinterskrud sträcker sina armar upp mot den blåa skyn Septembermorgon,frostnätter med isande andedräkt,vind som biter din kind,snart stundar vintertid Maria:© ~~~*~~~ Älskar hösten! ************ De vackra höstlöven skiftar i varma mjuka jordnära nyanser låter den friska luften fylla mina lungor Känner ett välbefinnande som sprider en salig värme i min kropp ~~*~~ Älskar hösten,En årstid som andas vemod men också sprider glädje mörka höstkvällar tänder ett ljus och myser och drömmer mig bort när jag ser in i den varma lågan höstens melankoli fyller mig ~~*~~ Tankar och funderingar poppar opp känner mig salig när jag ser trädens gula löv som singlar ned som guld som täcker marken ~~*~~ Ser ut över skogen som hösten målat så vackert i finaste skrud Det gröna blandas med det gula och här och där orange och rött ~~*~~ Hösten målar naturen i så vackra färger,prasslande löv under mina skor som fallit tyst och stilla från träden Ännu är gräset grönt som prytts med små höstlöv som förgyller Åh,vad jag älskar hösten! ~~~*~~~ Maria:©. Kopia från Maria höstblogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0