översvämning dag 5

Igår torsdag var sanering killen här. vi gick igenom vad jag har hittat som är evt. skadat. i princip allt som är av träd. böcker cd skivor. en dek kläder som var i förrådet. osv

igår tog vi upp sängen. härligt det var. just det den är av massiv fyre och lackat där för klarade den sig. Idag hoppas jag kunde tag min möblemang. verkar även det ok. skönt det. får en viss ersättning för det skadade. tyvärr sjunker det snabbt i värde. tänk på det man förlorar mycket på en sådan händelse.

Idag ny tripp till jönköping köpa någon hylla typ billy byråer så jag kan lägga mina viktga saker och kläder. sen lite annat smått och gott.

Man känner sig isolerat fr yttervärlden. ingen tv kanaler o inget internet. det börjar bli en anning jobbigt. Som tur är har det varit fint väder. så vi har kunnat sitta på altan och pratat.
Hoppas jag kan släppa allt senast måndag.

Då får ett nytt kapitel börja i mitt liv.





Svårt att se. men detta är mitt nya köksbord. och sängen som äntligen kom på plsts.

nu frukost
ha en bra dag
puss kram :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0