Orättvisor !

Tja tja, Tänk så mycket orättvisor det finns i vårt land. Tex semester, hur många är det som igentligen har råd med semester , vist finns en del, fast ofta brukar det vara de som inte har råd är de som behöver det mest. Semester behöver jo inte kosta skjortan men ändå. Själv känner jag för att ha semester nu, känner mig trött i kroppen, inte alls konstigt med allt som händer runt mig just nu, oroligt jobbet, oroligt av hälsan o ekonomin. Skulle tex behöva fotvård, det kostar mellan 300-500 kr varje gång, behöver åtmintående två behandlingar första månaden sen kanske bara en gång pr månad, det är väl inte mycket tycker ni, jo har man i te de pengarna så är det jätte mycket för en annan. Vv Äntrar på en tid från Värnamo sjukhus, viktig undersökning, besöket kostar ca 300 kr sen kommer resan ditt, 140kr med bussen. Efter det besöket behöver man nog fika för jag ska vara fastande, Jag kan inte säga att jag kan skata mig lycklig för jag är frisk, för inte är jag det heller, Det enda jag kan vara glad över är mitt barnbarn o barn, o Mitt hjärta så klart, utan han hade situationen varit ännu sämre, Tack tack för att du finns. Jag vill åka till mon gumma, det kostar också en del, att åka ditt, så eftersom jag har olika resor till sjukhuset, får stenograf vänta. Tänk om man ändå kunde vinna en massa pengar, nja inte det heller, igår var det tex en dam som vann 2,2 milj. Och en bil, lyckliga hon, en annan har varit med så länge, o vinner som. Est 160kr jaja så är det, fött fattig dö fattig, eller måste det vara så. Vill åka o köpa en massa kläder typ en hel ny garderob , vist mina kollegor har minsan råd med det, men inte jag. En del av barnen kommentera gärna det med kläder, ja just det börjas i tid. Hur som helst nästa helg ser jag fram mot, då kommer mitt hjärta, sen ska vi vist till smålänningen, o handla, var där sist han var där, var lite smakresa till han, det var trevligt, ska även köra med F, Alltid lika roligt, synd bara att det nästan alltid är samma helg som, B. Är här. Tack för mig Hoppas vi ses snart, ja du vet vem, Puss kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0