Söndag!

Godmorgon! Varit uppe ett tag nu, svårt att sova länge, fast det är skönt att komma upp. Tänk om man ändå var så duktig att göralite vettigt av det hela. Nej inte det. Idag är det trist väder, regnet stå som spö i backen, trist. Igår var jag inte ute något alls, ville gärna tag en promenad men han inte med det, o ville vila benet. Tittade på ett tv program igår godkväll o de visade ytterkläder man kan ha i Vinter till snyggt, o jag säger då det så snyggt, nu blir det att drömma igen, för inte får jag råd med det. Påtal om råd, köpte en vinter jacka inne på gekås för ett tag sedan den blir nog bra i vinter, den gamla o lite fler jackor fick jag slänga, o stövlar med, ja en del, var det o blir säkert mer. Känns trist. Men tillbaka till jackan, då kom det fram at vi ska vist få det från jobbet. En jacka o även ett par skaibyxor, känns bra det. Kommer vara Gislavedskommuns text på det, Blir så frustrerad när jag tänker på ekonomin, fasiken, behöver köpa mycket, julklappar mat presenter, har två till det närmaste en som börjar julen o en som slutar. Tänk om man ändå hade tur att vinna en del pengar, så man kanske kunde sluta betala till kr....... Det känns så meningsfullt o det blir lerig klart, trots jag betalar varje månad. Verkar som jag bara betalar ränta. Verkar helt sjuk. Hade man haft ett vanlig lån då hade jag nog inte behövt att betala så mycket i månaden, åtmintående inte räntan.. Nog från mig Puss kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0